pátek 15. dubna 2022

Křížová cesta lesem pro rodiny s dětmi aneb Velkopáteční výzva také pro Marianky


Na Velký pátek 15.4.2022 dopoledne byla naplánovaná křížová cesta ptenským lesem pro rodiny s dětmi. Nechyběly ani Marianky, ačkoliv některým to bohužel pro nemoc nevyšlo. Otec Laďa pro nás kromě nové písničky s kytarou také připravil krásné texty k jednotlivým zastavením.

 Ovšem úplně s největším ohlasem se setkal sice jednoduchý, dřevěný, ale zato velmi originální kříž, v jehož nesení se děti předháněly. Co je však naprosto uchvátilo, že při každém zastavení bylo možné jako projev naší odvahy přiznat si svůj hřích a na znamení jeho odmítnutí zatlouct jeden hřebík na kříž, dobrovolně kdo chtěl, každý sám za sebe. Ani byste nevěřili, jak byly děti odhodlané a nadšené! Někteří zatloukali takřka permanentně, tedy při každém zastavení. Hřebíků jsme naštěstí měli dostatek J

Nutno poznamenat - ještě štěstí, že těch zastavení je pouze 14, jinak asi zatloukáme doteď.J Nejmladším účastníkům bylo kolem dvou, tří let a celý okruh lesem statečně zvládli. Také počasí nám přálo.

Během jednotlivých zastavení se opakovaně lesem ozývala slova písně: „Nežiji už já, ale žije ve mně ON“ v rytmu ťukajícího kladiva s hřebíky. I pro dospělé byl během putování lesem prostor k zamyšlení o Boží lásce, která jde vstříc člověku, a to až do krajnosti. „On zemřel za mě, abych já mohl žít...“  Jaký je můj život? Dokážu svým postojem a ve svém životě odpovídat na Jeho bezvýhradnou lásku ke mně?

Letos se konal už druhý běh a stálo to za to. Všem, kteří to nestihli, z nějakého důvodu nemohli nebo jim to prostě tentokrát nevyšlo, přejeme požehnané Velikonoce a třeba se příště sejdeme všichni již při třetí „Křížové cestě rodin s dětmi lesem“ a možná se z toho časem vytvoří i další z našich pravidelných a oblíbených „Velikonočních tradic“. 
S Boží pomocí se těšíme zase za rok! 



Žádné komentáře:

Okomentovat